Ako vaše vozilo kada na trenutak pustite volan, vozilo zanosi ulijevo ili udesno trebali bi provjeriti geometriju svojih kotača. Neispravno podešeno vozilo može uzrokovati preuranjeno trošenje pneumatika.
Geometriju kotača treba provjeriti u slijedećim slučajevima:
- nakon udarca u nešto,
- ako primjetite neuobičajeno ili nepravilno trošenje pneumatika,
- ako primjetite vučenje vozila u stranu ili vozilo vuče u jednu stranu ili se volan ne vraća sa lakočom u prvobitni položaj nakon zakretanja ili se zakreće dok vozite ravno,
- kada kupite novi komplet pneumatika i želite da vam traju što dulje,
- nakon zamjene sastavnog dijela ovjesa ili upravljačkog mehanizma.
Zašto je podešavanje geometrije važno?
Pravilno podešena geometrija četiri kotače smanjuje trošenje pneumatika i povećava njihov vijek trajanja, poboljšava njihove performanse i doprinosi uštedi goriva. Podešavanjem također pridonosimo ponašanju vozila na cesti i sigurnosti zbog vuće u stranu i zanošenja vozila.
Koja je razlika između geometrije i balansiranja kotača ?
Razlika između geometrije kotača i balansiranja kotača je velika. Geometrija vozila ili podešavanje paralelnosti kotača, sastoji se od podešavanja kotača kako bi oni povratili okomitost u odnosu na tlo i paralelnost među sobom. Balansiranje kotača omogučuje okretanje kotača bez uzrokovanja vibracija vozila pri određenim brzinama.
Zbog ćega se geometrija kotača poremeti ?
Iz više razloga:
- prilikom udarca u kolnik,
- naleta na udarnu rupu u cesti,
- prometna nezgoda…
Kad je geometrija kotača neispravna, rub pneumatika troši se brže što utječe na ponašanje vozila. To može uzrokovati potrebu za zamjenom pneumatika prije planiranog.
Obična nepravilno podešena geometrija može uzrokovati ozbiljne probleme
Cilj geometrije je optimizirati držanje ceste i maksimalno produljiti vijek trajanja pneumatika. Pravilno postavljenim pneumaticima uštedjet ćete, pneumatici će trajati duže i vaše vozilo će držati na cesti te će otpor gazećeg sloja biti manji.